Nellys huvudkontor- starkt och lekfullt varumärke

På det nyrenoverade kontoret kliver du in till ”the world of Nelly”, och det ska kännas! Nelly har ett starkt och lekfullt varumärke och under hela projektet arbetade vi tight med Nellys brandingteam för att tillsammans skapa en interiör som verkligen andas Nelly.

Spara

Kontoret skulle omvandlas till aktivitetsbaserat

Våren 2020 fick Liljewall uppdraget att hjälpa e-handelsbolaget Nelly att bygga om deras kontor i Borås. Kontoret skulle omvandlas till aktivitetsbaserat och samtidigt renoveras och inredas för att andas Nellys varumärke. Idag finns lobby, externa kundytor, matsal med terrass, kollektionsrum, fotostudio, mötesrum och varierade arbetsytor för 150–170 personer fördelat på tre våningsplan och totalt 3000 kvadratmeter.

Ledande aktör

Sedan start har Nelly varit en ledande aktör inom mode och digital försäljning. Bolaget startade 2004 som pionjärer på e-handelsmarknaden, idag är Nelly.com en av Nordens mest älskade modedestination för unga kvinnor. Herrsortiment är en del av Nellys erbjudande genom NLYMAN.COM, en modedestination för den yngre mannen som erbjuder kläder, skor och accessoarer från de mest populära varumärkena, för alla tillfällen i livet. Nelly Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholm.

Starkt och lekfullt varumärke

På det nyrenoverade kontoret kliver du in till ”the world of Nelly”, och det ska kännas! Nelly har ett starkt och lekfullt varumärke och under hela projektet arbetade vi tight med Nellys brandingteam för att tillsammans skapa en interiör som verkligen andas Nelly.

Med Nellys identitet i fokus, har vi skapat olika stämningar och atmosfärer för kontorets alla ytor och zoner. Glädje, design, färger, former och Nellyfierade detaljer genomsyrar det uppgraderade kontoret. Den öppna spiraltrappan knyter ihop våningsplanen och Nellys samtliga ytor. Återbruk har varit en del av projektet och motsvarar cirka 30 % av nyinvestering och består främst av teknikutrustning, förvaring, skrivbord och arbetsstolar. Centralt för projektet har varit att tänka ur ett hållbart och långsiktigt perspektiv, framför allt vid val av material och möbler.

Motivering- Sveriges snyggast kontor

Här kliver du in till ”the world of Nelly”, och det ska kännas! Nelly har ett starkt och lekfullt varumärke och under hela projektet arbetade vi tight med Nellys brandingteam för att tillsammans skapa en interiör som verkligen andas Nelly. Med Nellys identitet i fokus, har vi skapat olika stämningar och atmosfärer för kontorets alla ytor och zoner. Glädje, design, färger, former och Nellyfierade detaljer genomsyrar det uppgraderade kontoret. Bilderna visar ytor anpassade för samarbete. Den öppna spiraltrappan knyter ihop våningsplanen och Nellys samtliga ytor. Återbruk har varit en del av projektet och motsvarar cirka 30 % av nyinvestering och består främst av teknikutrustning, förvaring, skrivbord och arbetsstolar. Centralt för projektet har varit att tänka ur ett hållbart och långsiktigt perspektiv, framför allt vid val av material och möbler.

Projektfakta:

Status: Färdigställt
Uppdragsgivare: Nelly
År: inflyttat 2021
Bruttoarea: 3000 kvadratmeter med kapacitet för 170 personer
Uppdragsansvarig inredningsarkitekt: Katarina Söderström
Inredningsarkitekt: Anette Pettersson
Inredningsleverantör: Input
Fotograf: Anna Kristinsdóttir

Mer från kunskapsbanken

Laddar inlägg